A blog ötlete egy erdélyi leánytól származott, aki Németországban ínyenckedik, amikor meglátogattam gyerekkori, jelenleg Bajorországban élő félig szász, félig magyar barátnőmet, aki amerikai gyömbér-pityóka krémlevessel várt. Ínymesternő blogot írunk hát, s mivel már nincs újat hozó blog a net alatt, úgy döntöttünk, az egyetlen rendszer az lesz, hogy magyarul írjuk, aztán, ha belefér az időnkbe, lefordítjuk néha más nyelvekre is. Ha koppintunk, odabiggyesztjük, kitől. Minden JÓT!

2010. október 22., péntek

Gyömbéres, sajtos krumplileves

Jeany megígérte, hogy erről ő ír. Mivel nem tette és nálam a tavasz óta, amióta először kóstoltam nála ezt a levest, már első számú kedvenc hamarlevessé avanzsált, gondoltam, írok róla én.

Nos, Jeany talán valami amerikai lapból szedte ki a receptet, vagy recepteskönyvből. Úgy szólt, hogy egy félhüvelykujjnyi friss gyömbérgyökeret megfőzünk pár szem megpucolt, kockára vágott krumplival, bele kis só, a végén pedig egy evőkanál philadelphia sajtkrém. Jeany ezt feljavította sárgarépával. A végén kivett egy kicsit a darabokra vágott, megfőtt zöldségekből, a többit összeturmixolta, vissza a zöldséget, bele a sajtot, és kész is volt a nagyon finom leves. A gyömbérgyökeret, miután megfött, kivesszük és eldobjuk.

Nos, én még adtam hozzá egy szikumányi olívaolajat. És legutóbb, mivel a sajtkrémet, amit erre a célra vettem, közben bezabáltuk, tejet öntöttem hozzá és egy jó vágásnyi moeciu napolact sajtot. De szerintem bármilyen félkemény sajttal tökéletesen megy. Tálaláskor a kenyér mellé ugyanebből a sajtból vágtunk kis darabkát, ízlett nagyon.

Jó étvágyat, ehhez a nagyon egészséges, tápláló fast food leveshez :))

2 megjegyzés: